Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Παρασκευή 7/6/2019 στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς η επιστημονική ημερίδα της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ), η οποία διοργανώθηκε με αφορμή την αζήμια για το Ελληνικό Δημόσιο ανέλκυση του ναυαγίου Corfu Island και την εξαιτίας αυτής εξοικονόμηση ποσού 1,5 εκατ. ΕΥΡΩ.
 
Ο Διοικητής της ΔΑΛ, κ. Δημοσθένης Μπακόπουλος, παρουσίασε φωτογραφικά ντοκουμέντα μεγάλου αριθμού ναυαγίων και εγκαταλελειμμένων πλοίων, τα οποία εντόπισε η Αρχή εντός του λιμένα Πειραιά κατά την έναρξη της λειτουργίας της, το έτος 2017. Ο Διοικητής της ΔΑΛ παρέθεσε το ισχύον θεσμικό πλαίσιο διεξαγωγής αζήμιων ή σχεδόν αζήμιων ανελκύσεων ναυαγίων (απαρέγκλιτη τήρηση των υποχρεώσεων ασφαλιστικής κάλυψης, αναδιαμόρφωση των Γενικών Όρων Συναλλαγών της συμβατικής σχέσης πλοίου -λιμένα, έμφαση στις υφιστάμενες θεσμικές δυνατότητες εκτέλεσης ανελκύσεων με προκαταβολή των εξόδων και γενίκευση της μεθοδολογίας αξιοποίησης του Π.Δ. 55/1998 για τη διεξαγωγή ανελκύσεων, όπως την εισηγήθηκε η ΔΑΛ στην περίπτωση του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ και έγινε δεκτή από την Πολιτική Ηγεσία ΥΝΑΝΠ) και κατέστησε σαφές ότι η ΔΑΛ θα επιμείνει στην εκτέλεση αζήμιων ή οριακά αζήμιων ανελκύσεων, την οποία θεωρεί εφικτή ακόμα και εντός του ισχύοντος δυσλειτουργικού θεσμικού πλαισίου.
 
Ο ασφαλιστικός σύμβουλος της ΔΑΛ κ. Ιωάννης Πετρίδης παρουσίασε τα πλεονεκτήματα ενός αποτελεσματικού συστήματος ανελκύσεων για την προστασία της ασφαλιστικής πίστης και κατά συνέπεια τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι, στην περίπτωση του ναυαγίου Corfu Island, κατά την ανέλκυση, η ανάδοχος εταιρεία διαπίστωσε ρήγμα σημαντικά μεγαλύτερο από το αναφερόμενο στο πόρισμα του ΑΣΝΑ, δεδομένο το οποίο αξιολογείται κατά την εξέταση της συνδρομής του στοιχείου του δόλου.
 
Ο κ. Δημήτριος Παππάς, Διπλωματούχος Ναυπηγός, Μηχανολόγος – Μηχανικός, παρουσίασε αναλυτικά τις τεχνικές προκλήσεις της ανέλκυσης του ναυαγίου Corfu Island, οι οποίες οφείλονται αφενός στα 32 χρόνια που παρήλθαν από τη βύθισή του μέχρι την ανέλκυση, αφετέρου στην «λεηλασία» μεγάλων τμημάτων του ναυαγίου (π.χ. προπέλες, άγκυρες κ.λπ.) υπό άγνωστες περιστάσεις και την έλλειψη στοιχείων.
 
Η κ. Βαλεντίνη Γρηγοριάδου, Διευθύντρια Δικτύων Παντείου Πανεπιστημίου και υποψήφια Διδάκτωρ, ανέλυσε τα πλεονεκτήματα της εναλλακτικής πρότασης της τεχνολογίας blockchain στη διαχείριση θεμάτων ναυαγιαίρεσης με βάση τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, και με λεπτομερείς αναφορές στη χρήση της τεχνολογίας αυτής από λιμένες.
 
Στη συζήτηση παρενέβη ο κ. Κωνσταντίνος Νιζάμης, εκπρόσωπος της εταιρείας GREEK DIVING CENTER, η οποία υλοποίησε την ανέλκυση, και επισήμανε αφενός ότι με τη συγκεκριμένη ανέλκυση αποδείχτηκε η ικανότητα των Ελλήνων δυτών αφετέρου ότι είναι ανάγκη να λειτουργήσουν διαλυτήρια στην Ελλάδα, προκειμένου να σταματήσει η διάλυση ελληνικών πλοίων στην Τουρκία.
 
Η Δημόσια Αρχή Λιμένων ευχαριστεί το δημοσιογράφο κ. Μάρκο Κάντζιο για το συντονισμό της συζήτησης και τις εύστοχες παρατηρήσεις, οι οποίες τροφοδότησαν έναν εξαιρετικά ενδιαφέροντα διάλογο.
 
Θερμές ευχαριστίες ανήκουν, επίσης, στο ΕΒΕΠ για την παραχώρηση της αίθουσας και την υποδειγματική φιλοξενία, αλλά και στον κ. Γ. Χριστάκη για το πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
image_printΕκτύπωση: